יום ג', טז’ באייר תשע”ט
דף הבית דבר המנהל צור קשר ^ פ ר ס י ם ^
המתן. בטעינה...







.
 
המתן. בטעינה...
פרסומת
 

חזון האולפנהכל אדם נולד עם גרעין טוב המיוחד לו. לעיתים, מצוקה רגשית , משפחתית או חברתית מקשה עליו לגלות ולפתח את כוחו, אלא אם יגיע למקום שיעטוף אותו בחום, מקום שיגלה את הכוחות המיוחדים לו ויעזור לו לפתח אותם באהבה, בתבונה, ברגישות והתמדה. בקרקע פורייה זו, יכול הגרעין שבו להניח מאחוריו משקעים מהעבר ולפרוץ החוצה, לעתיד טוב יותר ובכך לצאת ממעגל הרווחה והנזקקות לפתח כישורי חיים נורמטיביים ולהקים בית נאמן בעם ישראל.קדימות תשע"ג1. בניסוי בית ספרי "הנגשה אל המשפחתיות" חילוץ מודל ניסויי, העמקת הניסוי בקרב כלל המוקדים, כתיבת מחקר ניסוי אקדמאי לקראת אישור סופי.2. שילוב התאמת והטמעת תוכניות מתי"א- מבנה הארגוני, מבנה פיזי, הגדרות תפקיד, נהלי עבודה, תקשורת ותכנים.3. פיתוח צוות מיומן ומקצועי לעבודה עם כיתות רגשיות.4. התלמידה במרכז- פיתוח יכולות וכישורים חברתיים של כל תלמידה ותלמידה.5. הטמעת השפה העברית, "תשקורת אל מול תקשורת"מטרות האולפנה 1 . הקניית ערכי האמונה והמסורת.2. בניית זהות עצמית יציבה המאפשרת השתלבות בחיי הקהילה ובניית תא משפחתי נורמטיבי .3. הקניית כישורי חיים נורמטיביים להשתלבות בקהילה ובחברה.4. חיזוק מעורבות הישוב בקידום עשיית האולפנה והעמקת הקשר בין עובדי האולפנה, בנות האולפנה ותושבי הישוב.מטרות בית הספר1. אהבת והכרת עצמי- פיתוח יכולות של התלמידה לאהוב ולקבל את עצמה על כוחותיה ומגבלותיה.2. תחושת שליטה- פיתוח תחושת השליטה אותה חשה התלמידה ביחס לנסיבות חייה, הפחתת תחושת חוסר האונים. 3. כישורים אישיים- פיתוח יכולות, סגולות וכוחות אגו.4. פיתוח חשיבה אוטונומית- פיתוח היכולת לחשוב ולקבל החלטות באופן עצמאי, מתוך שיקולים הנקיים מלחצים סביבתיים שליליים.5. פיתוח אחריות ויוזמה בקרב התלמידות.6. פיתוח גבולות חיצוניים ופנימיים בקרב התלמידות.7. פיתוח יכולות וכישורים חברתיים.8. פיתוח תחושת שייכות ומשמעות.רציונל התוכנית:1. שילוב ענייני דיומא בתוכנית החברתית.2. עבודה על פי נושאים מובנים לאורך חודשי השנה.3. גיוס ושילוב כל גורמי האולפנא השונים בקידום יעדי התוכנית.4. התמקדות בשיפור האקלים באולפנה ובישוב.5. העצמת הבנות ע"י שיתוף התלמידות בבניית התוכנית החברתית.6. העצמת המחנך. 7. בניית צוותים מובילים בנושאים שונים כגון: אלכוהול ומיניות דרכי פעולה:א. אמצעי לעידוד הזדהות הבנות עם ערכים תורניים לאומיים חברתייםב. שותפות בבניית תוכנית התערבות אישית לכל נערה תוך התייחסות להיבטים רגשיים, חברתיים, התנהגותיים ולימודיים.ג. השתתפות פעילה וחיובית בחיי הקהילה ובנטילת יוזמות ציבוריות חברתיותד. העלאת המוטיבציה ללימודיםה. שיפור דימוי עצמי של התלמידותו. שיפור השיגי התלמידותז. ניצול זמן יעיל במהלך היוםח. פיתוח הכישורים והיכולות האישיות בנושאים השונים.ט. יצירת אווירת למידה ושיתוף בקרב התלמידות והמורים.י. חיזוק מערכת הקשרים של בית-הספר ,עם ההורים והקהילה.יא. שילוב עתידי של הבנות בקהילה בצורה חיובית –אזרח תורם ונתרם.יב. לימוד והעשרה בשיטות יצירתיות.יג. גיבוש הצוות והתלמידות.יד. שיפור אקלים בית ספרי.טו. מניעת שימוש באלימות מכל סיבה.